torsdag 27 maj 2010

Underverk har uträttats

Det börjar ta sig.

Eller.

Alltså.

Det är SJUKT mycket kvar. Men jag har ändå uträttat väldigt, väldigt mycket idag. Och jag har till och med hunnit fika med übersnygga och underbara Marit. OCH varit på Fridhemsplan och köpt kakeldekor.

Idag har det finputsats vid lister och kanter, sandpapprats köksluckor, vitlaserat ALLA luckorna, vissa har fått två strykningar och några har jag kvar till imorgon. Väggarna i stora hallen har blivit målade och imorgon ska jag finputsa även där.

Jag lämnar taket i lilla hallen, techno-väggen (den mörklila med knallrosa och svart bård... behöver jag nämna att inspirationen kom efter en resa till Berlin för många år sedan?) listerna i köket och fönstret i köket till senare. Lite måste jag ju ha att göra i sommar också!

Det som är kvar nu är... Eh... ja... jag ligger i sängen utan en kvadratcentimeter av golvyta omkring mig... Det är en hel del att göra liksom. Men imorgon ska jag iag börja med att lasera luckorna igen, finputsa det turkosa, ta bort all täckpapp från golvet och dammsuga. SEN kanske jag kan få lite fason på det här stället. Och bråttom är det. Imorgon kväll ska jag först på konsert och sen få övernattande besök. Ujujujuj. Time 4 bed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar