torsdag 29 april 2010

Tango, vampyrer och kärleken till staden

Uuuuhhh, nu slår blixtarna ner precis runt omkring min lilla lägenhet och efter några sekunder skakar marken av ett mäkta dunder. Det är ju lite mysigt att vara inomhus när det är åskväder, men lite tråkigt när man är själv.

När jag gick hem från SVT för två timmar sedan, då, då var det riktig vår. Staden var magisk. Det var varmt, alla satt på uteserveringar med vin, nachotallrik eller kaffe och kaka. Körsbärsblommorna är nästan på väg att slå ut. Koltrastar sjunger på varje hustak och på Katarina Bangata satt en man och spelade ljuvliga spanska toner på akustisk gitarr. Hela världen stod stilla för en stund. Eftersom det är sista torsdagen i månaden är det Sofo-night och butikerna i mina kvarter har öppet till nio och bjuder på vin och snacks och rabatterade priser. Åh, den här staden. Jag älskar den.

Den här veckan bjuder på många överraskningar. Idag har jag t.ex fått reda på att jag i ett nummer på lördag ska agera tangokavaljer till Lisette... Japp... paniken är ett faktum. Men wtf. Jag ska köra på så gott jag bara kan.

Nu är jag verkligen trött påalla vampyrer. Man kan ju inte slå på tv:n längre utan att folk dricker blod och visar huggtänder som den mest naturliga grej i världen. Låt den rätta komma in i all ära och ok för Twilight-grejen, den har jag inte sett eller läst men sen kan det väl räcka? True Blood, Vampire Diaries och vad mer? Det är som att jag väntar på att Simon & Thomas ska börja spika igen folks fönster för att slippa solljus, eller se Hasse Aro börja suga blod av Leif G.W... Kanske bara ska stänga av tv:n?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar