måndag 19 april 2010

Morr

Det är fett svårt att inte läsa saker som jag blir negativt påverkad av nu när jag är med i den här tv-karusellen. Folk ska tycka och tänka så jävla mycket och det är svårare än man kan tro att avskärma sig från det.

Och visst, jag är ju en av dem! De som tycker och tänker saker alltså. Jag tycker ju och tänker om i princip allt jag ser. Det är bara det att jag blir förbannad när folk, både i och utanför branschen, verkar tro att vi som är med i programmet har gått in i detta helt utan kritiska ögon till det vi själva gör och är med om.

Givetvis är vi inte nöjda med allt i programmet. Givetvis är vi inte nöjda med allt vi själva gör. Men på vilket jobb är man det? Skulle jag ha avstått från detta, där jag får göra det jag alltid drömt om, där jag får jobba med fantastiska människor, där jag får utvecklas på alla sätt som går och där jag har chans att visa vem jag är för massor av andra människor i branschen som annars totalt struntat i min existens, skulle jag tackat nej till min plats, bara för att det sänds på tv och för att jättemånga andra är bättre än jag på det ena eller andra? Nej. Det tycker jag inte att jag skulle gjort. Och som vanligt när man pratar om sånt här. Om nån nu tycker att det är ett skitprogram - slösa inte energi på det.

Som sagt. Jag försöker att skita i att läsa om vad självutnämnda experter tycker, men plötsligt ramlar man över saker och blir irriterad. Detta är en chans för alla oss som är med. Om nån för fyra månader sedan sagt till mig att jag skulle få göra det jag älskar på SVT på bästa sändningstid hade jag undrat vad de tagit för nåt....

2 kommentarer:

  1. Bra rutet! Vi som känner dig förstår precis! Jag tycker att du är otroligt stark och modig som gör det här. Du kan vara stolt över dig själv - både över din insats i programmet och över att du vågar dig in i den här leken. Hur många av dem som sitter i soffan och dissar skulle kunna göra det? Ingen av dem - inte ens de som skriver professinellt kan formulera sig så ärligt och bra som du. Kanonbra inlägg! Skit i dumskallarna och ha roligt! Du är fantastisk!

    Kram!

    Cool Cat

    SvaraRadera
  2. Allt handlar om att sälja tidningar! De som skriver ner er skulle inte klara 5 sekunder på en scen! De skulle bli totalt utbuade! Ni vet vad det handlar om och kämpar fantastiskt för att nå målet. Det är nu 8 helt fantastiskt duktiga tjejer kvar av tusen sökande. De bästa!
    Ni är grymma att titta på! Jag längtar! Britt

    SvaraRadera