tisdag 20 april 2010

Sånglektion utan sång

Nu har jag varit på sånglektion i Vasastan. Det blev inte mycket sång eftersom mina stämband varit lite aviga under veckan. Istället blev det många typer av avslappning för att få spänningarna i halsen att släppa. Bl.a har jag fått tungmassage (det gör fett ont, men hjälper med omedelbar verkan), vanlig massage, massa tungövningar och annat göttigt. Nu känner jag mig lugnare inför kommande arbetsbördor i veckan.

Idag är det annars dokumentärernas dag. Jag är inne på min andra dokumentär för dagen: Bananas! på ettan. Fasansfull men fantastisk. Köp kravodlade ekologiska bananer people!

Annars tänker jag mest på stämmor och danssteg just nu. Texten till denna veckas ensemblenummer är.. hmm.. hur ska man säga detta... inte riktigt av det meningsfulla slaget. Mest ett textrabblande och det är sjukt svårt att få den att sätta sig. Det är liksom ingenting att haka fast vid, ingen historia som berättas eller något replikskifte. Bara en lång radda att lära sig. Måste ladda hem den från iTunes så att jag kan sova med den i öronen....

Nu: SÖMN. Imorgon kanske jag ska cykla till repet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar