tisdag 6 april 2010

Knak och brak

Idag var en ganska tung dag. Tung, men rolig också.

Dag två med fantastiska Denise Hollands boot-camp training. Väldigt roligt och jobbigt. Kände av min väldigt stela bröstmuskel redan på morgonen och det blev bara värre under dagen. Efter några timmars sång och koreografirep blev smärtan så påtaglig att jag var tvungen att bryta och åka direkt till en kiropraktor. Det ska mycket till för att jag ska bryta från ett rep innan dagen är slut, men när jag varken kunde sjunga eller dansa utan att få kramp i bröstet var det bara att åka.

Jag har inte så mycket erfarenhet av knäckare, men den här killen kändes sjukt bra. Han klämde och knäckte och masserade och tipsade. Det blev lite lättare att andas men gör fortfarande väldigt ont. Han hittade några ordentliga låsningar och tyckte jag skulle komma tillbaka eftersom jag gått med en ond skuldra i några år utan att få den fixad. Nu ligger jag med ispåse under ryggen på kiropraktorns inrådan. Förhoppningsvis ska järnbältet runt hjärtat släppa på torsdag. Hoppas hoppas!

Som tur var ordnade pappa middag åt mig så jag slapp sörja för det bestyret själv. Tack snälla snälla pappa! Nu ska jag bara sova tänkte jag. Det kommer nog inte bli så svårt...

2 kommentarer:

  1. Ajajaj, det där låter ju inge vidare, hoppas att det snart blir bättre...
    Tack ännu en gång för i helgen, var ju sjuuukt trevligt.
    kraaaam Keba=)

    SvaraRadera
  2. är det på lördag det börjas med direktsändningar? Jag är i oslo och hoppas att kunna se från hotellet. Annars får jag väl se på SVTplay.

    Heja dig (och två tjejer till som är bekanta)

    SvaraRadera