tisdag 27 april 2010

En butler


Tänk ifall man hade en butler... Det hade i vanliga fall varit rätt så konstigt och lite obehagligt med tanke på att jag bor på 40kvm och James (såklart) mest skulle få sitta i köket och läsa tidningen när jag satt i vardagsrummet och surfade, men just idag... Just idag skulle en James sitta fint.


Först skulle James få förse mig med god hemlagad mat. Givetvis skulle det dyka upp en choklad-dessert med hallon efter maten. Sen skulle han kunna lämna mig framför tv:n så att han i lugn och ro kunde diska all min disk. Tvätta mina smutsiga kläder, gå upp med extrasängen på vinden för att sen dammsuga, dammtorka och skura golven. Eller vänta! Han får ju inte glömma att tappa upp ett bad till mig någonstans där innan han går upp på vinden! Sen skulle James bädda rent min säng (och slänga alla snorpapper under den), tända lite ljus och ge mig lite fotmassage innan jag somnade.


Imorgon skulle James kunna tvätta mina fönster och göra min deklaration. Det skulle han tycka om. Det är ju skönt att sitta ned! Vidare kunda han måla om min hall, eller åtminstone betala någon annan att göra det, sortera mina viktiga papper och rensa i min garderob.


Ja, James. Idag hade du varit alldeles fantastisk i mitt hem.

1 kommentar:

  1. Hahha, gu va du e rolig! Vi behöver alla en James ibland :) Kan känna igen mig i hur jobbigt det är när allt hänger över :) Men så bara ger jag mej fanken på att ta tag i det, å det e ju kul när man ser resultat och det ger mig energi. Så såfort du e piggare, lägg några timmar på det och du kommer må som en princessa :) Kram Åsa

    SvaraRadera