fredag 25 september 2009

Pälsmössa istället för burka

Dagen började med att jag upptäckte att jag var inlåst. Min kära pojkvän hävdar såhär i efterhand att han "råkade" ta med sig nycklarna av ren vana.

Well,well, jag känner ju igen en psykopatisk, fundamentalistisk manschauvenist när jag ser en... Dock tänker jag att han faktiskt har följt med mig till sjukhus tre gånger under loppet av två månader (utan att det var han som åsamkat mig någon skada) och dessutom verkar han stå ut med mig trots att jag är ett pms-monster för tillfället. Därför väljer jag att stanna hos honom.

Vid närmare eftertanke var det kanske av oro för omvärlden han valde att låsa in monstret i några timmar...

Blev utsläppt tillslut iaf, men dagen blev lite upp-och-ner-vänd och jag fick gå en lång runda nu på eftermidagen istället. Börjar bli lite trött på att inte ha nåt vettigt att göra. Finns ju inte hundratalet jobb att söka för tillfället heller. Kanske känns det bättre om jag springer ner på Myrornas och köper den där pälsmössan jag har velat ha så länge..?

I'll give it a try.

3 kommentarer:

  1. Oj...tur att det inte började brinna. Hälsa Fritz;)

    SvaraRadera
  2. Du skriver att du väljer att stanna - men om han håller dig inlåst har du väl inget val. Du spelar ju Lill-Fritzl i händerna om du köper en pälsmössa. Ingen hör när du dunkar huvudet i väggen i din desperation!
    Cool Cat

    SvaraRadera