onsdag 30 september 2009

En martyrs bekännelser

Åhhh, jag känner mig så ruskigt ensam!

Om tjugo minuter är det min födelsedag och det känns bara hemskt och underligt. Jag ska vakna alldeles själv i en stökig och trist lägenhet. Ingen födelsedagssång eller tårta. Inte för att jag har fått det alla tidigare födelsedagar, men jag har sällan vaknat ensam faktiskt. Jag är ju inte ens så förtjust i tårta. Eller jo förresten... några tårtor...

Förra året fick jag en hejdundrande födelsedagsfrukost av Hannah utanför vår underbara bungalow i Thailand. Mycket har hänt sedan dess.

Idag har jag fikat med mina fina kusin Julia. Hon är som en storasyster för mig många gånger. Tänker på dig och det vi pratade om Jullan! Du och Jens är mig innerligt kära. Jag önskar er all lycka i världen!

Är nu nyss hemkommen från flera timmars fotosession. Har haft vansinnigt roligt men är helt slut nu och har dessutom jättedåligt samvete för att jag missade vinkvällen hos Lillan o Charlie.

Ska mitt år som 26-åring börja såhär ledsamt..? Nä, nu får jag skärpa mig.

4 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen älskling! Hoppas att du blir väckt av någon som överraskar dig med blommor och tårta. Önskar att det kunde vara jag. Önskar att jag kunde ge dig allt på din önskelista också...

    Pussar & kramar

    Mamma

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen, finaste Josefin pralin! Vi får fira dig på lördag i kransen med buller och brak! Puss puss!

    SvaraRadera
  3. Tack finaste Mamma och finaste Isa.

    Mamma: Jag är så glad att just du är min mamma. Glöm inte att jag har valt dig! Att du är min mamma är bättre än alla presenter i världen. Jag älskar dig. Puss

    SvaraRadera
  4. Grattis tjejen!!
    Vaknade också själv på födelsedagen, men du vet - då kan det bara bli bättre..! Sätt på Stevies "happy birthday" på Spotify så får du en skön start. =) Hoppas du får en supermysig dag vännen!
    Kramar!

    SvaraRadera