torsdag 10 september 2009

11 september från luften


Om en timme är det återigen den ödesdigra dagen elfte september. 11/9. Terrorattackerna i USA samt mordet på Anna Lindh inträffade båda detta datum.

Varför, kan man då fråga sig har jag valt att beställa en flygresa just detta datum? Och varför har jag valt att bevittna ett världrekord i en nöjespark- i ett pariserhjul just imorgon??? Det vet väl varenda jävel som nångång sett en thriller eller skräckfilm att galna mördare stortrivs i nöjesparker. Det fullkomligt vimlar av män med keps och huvtröja med knivar i bakfickan på nöjesparker. Och som jag redan påpekat är ju 11/9 i princip redan instiftad som "internationella galna-mördardagen". DOH!

Jaja, jag ska alltså åka Nordeuropas största pariserhjul imorgon. Mördare eller ej på plats så ska det bli spännande. Sen ska jag flyga hem till Stockholm för att titta på min eminenta lillasyrra som gör en exklusiv spelning på ett ställe på Hornsgatan nu när hon är på blixtvisit från Paris. Om jag nu klarar mig från Folkets Park i Malmö...

1 kommentar:

  1. Åååh, där ligger ju Nöjesteatern! Där HSM började. =)
    Lycka till imorn (idag..), kommer gå hur bra som helst. Blixten slår inte ner... ... =)

    SvaraRadera