onsdag 23 september 2009

Mitt mest privata inlägg hittills

Nu är jag hemma igen.

Har haft ont en längre tid i buken men inte haft tid att kolla upp det. Trodde att det hade något att göra med min sjukhusvistelse i somras och var lite orolig att det var nåt farligt, men sen blev det bättre och jag tänkte att det nog inte var nåt farligt ändå. Sen idag, precis när jag kommit till Malmö fick jag plötsligt oerhört ont och kunde varken sittta, stå eller knappt ligga.

Tillslut kunde jag ställa mig upp och då tog vi taxi till akuten.

Sen det förra inlägget har TVÅ män, en doktor och en praktikant, stirrat in i muttan på mig. Jag kände mig inte så lite utlämnad, men som tur var fick jag hålla snälla syster Sara i handen. Fy vad ont det gjorde när de tryckte och höll på.

Tydligen har jag haft en vätskefylld cysta på äggledaren. Det är den jag har känt av när jag hade ont innan. Nu idag sprack cystan och nu har jag vätska runt hela livmodern som gör ont. Ingen fara alltså. Jag kan fortfarande få barn osv. Det kommer göra ont i ca 4 dagar och under den tiden ska jag ta smärtstillande regelbundet. Skönt att det inte var nåt värre, men nu skulle jag vilja att sjukhusbesök och andra tråkigheter är över för i år. Kom igen 2009! Gimme all your lovin'.

4 kommentarer:

  1. Älskar dig! Tänker på dig! Vi hörs snart!
    Pussar och Kramar!
    DaddyO

    SvaraRadera
  2. Oj...vilken dramatik! Skönt att det inte var något allvarligare, hoppas du mår bättre snart.
    Krykram!!!

    SvaraRadera
  3. Oj! Skönt att du fick hjälp fort och att det inte var nåt riktig allvarligt. Tänker på dej min vän.

    Hoppas du mår bättre snart och att vi kan ses i Stockholmia snart!

    Varma kramar på dej!

    SvaraRadera