onsdag 30 september 2009

Ångest och erbjudanden

Vet inte vad som hände med bloggandet idag. Har varit rätt nere. Trots det mest ypperliga av sällskap hela dagen.

Det började med frukost på Sofo med det snygga paret och sen gick vi på stan tills det var dags för fika med de snygga sambosarna Lillan o Charlie, som man kan tro är ett par för att de har samma frisyr, hårfärg och längd.

Dittills var dagen väldigt fin och härlig. Sen hände det nåt med humöret och jag fick ångest inför framtiden och för min ekonomi. Svårt att inte hamna i negativa tankebanor.

Konstigt nog händer det väldigt mycket på en gång i form av intressanta men knappast lönsamma jobberbjudanden. Efter att jag tränat (fjantigt lite) ringde först en f.d. kollega om ett projekt i vinter och sen fick jag ett mail om erbjudande att medverka i en annan grej, också i vinter.

Jag har redan tackat ja till att vara med i Vasastansrevyn med premiär i januari 2010, så plötsligt, från och med ikväll, har jag tre eventuella projekt på en gång.

Men pengarna då...? Min fina lilla etta på söder betalar sig ju inte själv... Jaja, ska sova på saken så känns det mindre hopplöst imorgon.

2 kommentarer: