måndag 4 maj 2009

Malmö - en sammanfattning

Malmö. Ja, vad ska man säga. Vilken stad, vilket liv, vilket hopp.

I Malmö har jag:
  • Träffat tre djävulskt sköna och coola flickor från Skellefte och Pite! Norrland är på g i Skåne vill jag lova.
  • Umgåtts varje dag med en av mina allra bästa vänner i världen. Den där Noack går inte av för hackor.
  • Missat en valborgseld.
  • Klättrat i blommande träd.
  • Ramlat uppe i ett träd och slagit mig gul och blå (Nej, jag hade inte bara druckit vatten den kvällen).
  • Varit uppe på ett tak i regn.
  • Dansat mig svettig till grymma beats på en svartklubb (need I say I löööööv Malmö?!)
  • Varit usel på lindy hop i ett kök
  • Ätit massor av schweinigt god mat på en balkong i solgass flera gånger per dag.
  • Åkt på utflykt till en bokskog (som en dröm).
  • Druckit mycket öl och vin och lite whiskey.
  • Gått i olika parker och förundrats över hur fint allting är.
  • Shoppat loss bland frukt och grönt på Möllan.
  • Sett Timbuktu och shoppat samtidigt som basisten i The Ark på en bra second hand-butik.

Kan man önska mer av en resa? I think not.

Nu har jag åkt flygplan hem eftersom det gick fort och kostade lika mycket som tåget. Hemma är det regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar