onsdag 27 maj 2009

Första doppet

Igår var jag på ett trevligt födelsedagskalas (ett av 4 denna vecka! vad gör folk i slutet av september egentligen...?) och sen ringde finaste Alex och jag blev medbjuden till en ny tradition; kvällsdopp i sjön vid Sportstugan.

Helt magiskt.

Vattnet låg spegelblankt och stilla ända tills sex personer hoppade i och slogs om vem som skulle upp för stegen först. Kallt men underbart! Jag älskar att bada. Nu när första doppet är avklarat är det fritt fram att bada varje dag. Nu finns inga ursäkter.

2 kommentarer:

  1. Har aldrig förstått det där med "att bada"...

    SvaraRadera
  2. Måste skratta högt åt Stöbaeks oskuldsfulla kommentar. Om någon har förstått det där med "att bada" så är det ju du,Josse. Minns särskilt hur du glatt hoppade i från bryggan i Räveln när du var treochetthalvt - den s.k. "Hejdå, nu far jag till Bastuträsk"-incidenten ( Tack till flickorna som drog upp dig) och en hemresa från Värmland i oktober då du kom på att du ville bada med kläderna på fast det var svinkallt. Efteråt
    fick vi dra ärmarna på min tröja på dina ben och jag satt i behå och jacka. Jag har väl aldrig hört dig komma med några ursäkter för att "slippa" bada. Och själv har jag ju simmat över Malån i maj.....46 år sedan nu, men ändå! Puss! Cool cat

    SvaraRadera