fredag 8 maj 2009

Ett förslag (eller en vädjan..)

Ok. Nu när jag ändå har tillgång till dator en stund så skriver jag ett inlägg till!

Man skulle på ett sätt kunna kalla det reklam. Men det är det inte egentligen. Det som jag nu ska skriva.

Jag var en kort stund inne i parken (som det kallas av oss som jobbar här, Astrid Lindgrens Värld alltså) idag och det är helt sjukt att det är så himla magiskt. Just nu är ju allt så otroligt fint och städat eftersom det inte är öppet för allmänheten än, men det är magiskt sen också.

Allt är så grönt och vackert och fridfullt och man går runt och tittar på Katthult, Junibacken och min fina Mattisborg (alla vet ju att det egentligen är Lovis som är hövding) och bara njuter. Det är faktiskt som att bli barn på nytt. Man vill leka som förut.

Om ni inte har nåt speciellt för er i sommar så kom hit! Om ni inte vill bli barn igen så kan ni ju alltid spana på epa-traktorer, folk med tribaltatueringar, gå en sväng på ÖB eller se folkracet den 9 maj...

3 kommentarer:

  1. Man blir som sugen... Borde forsoka lana nans kompis avkomma som forevandning!

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart... Ska ha det i åtanke i sommar!
    Hoppas du får en grym repstart!

    SvaraRadera
  3. Vi kommer nog:)
    Kan du "fixa" in oss lite billigare så är vi dig evigt tacksamma:)
    Mvh/Fredrik. Marit och världens finaste Nilo.

    SvaraRadera