söndag 31 maj 2009

Ångest i sommaridyllen

Öltälten var ju fantastiska. Det fanns tält, det fanns öl, det fanns ett coverband (basisten var min granne på Södermannagatan...märklisch), det var ca 80% av Vimmerbys befolkning där och väldigt många andra utomsockens också. Ja, så va det ju vi från ALV också. Och vi hade väldigt kul faktiskt (förutom vissa incidendter). Öltält is da shit.

Idag har vi varit vid sjön Nossen heeeela dagen i den stekande solen. Jag har badat fyra gånger och vi har ätit matsäck och godis och haft en riktigt skön ledig dag. Dagen skulle varit fulländad utan den pockande ångesten som infunnit sig här ännu ett år fast värre.

Imorgon börjar sista repveckan och jag räknar med att den blir ordentligt intensiv. Ska sova om tre timmar, men innan dess ska jag och Jocke och Malin (som just fått reda på att hennes mormor i oförstånd tänkt rösta på Sverigedemokraterna i EU-valet...) äta chips i soffan.

Ps. Note to self: MAN KAN I ALLMÄNHET BRÄNNA SIG AV SOLEN I SVERIGE. JOSEFIN REINHARD I SYNNERHET. GLÖM ALDRIG DET MER.

2 kommentarer:

  1. En vecka kvar nu Josefin! Vi håller handen och kämpar på, så är lördan snart här!

    Nu ska jag raka skallen och sen sova. =0)

    Ses imorn. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Gör som jag när jag är ledsen. Titta på det här. http://www.youtube.com/watch?v=fde1DCmdxAI Det är ju helgerån att titta på det så här års egentligen men nöden har ingen lag.

    You can do it!

    Puss!!

    SvaraRadera