söndag 10 maj 2009

Ledig söndag

Nu äter jag jordgubbar och vindruvor på balkongen där vi just fått fint med Malins utemöbler. Soft dag. Började med att Jocke, vårt kollektivs (som förövrigt är döpt till c/o Segerberg) adoptivbarn ringde på dörren och jag och han bestämde oss för att våldgästa Alexandra som bor mittemot med medhavd brunch. Malin skulle fira sin födelsedag, som är på torsdag, med sina päron och syster.

Vi köpte typ världens bästa brunch och den våldgästade blev bara glad och tacksam när vi kom och lättade upp stämningen i bakisångorna.

Sen blev det två timmars promenad i underbar sol och natur och jag matade en häst. Sån jävla idyll alltså. Fantastiskt!

I övrigt har jag kommit på att det här är världens bästa jobb: jag är så jävla trött på många vuxna, så att ha fokus på barn kommer passa mig perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar