söndag 3 maj 2009

HELVETE

Nu önskar jag så innerligt att jag hade varit lite mer vuxen. Fan. Det finns INGA tåg och INGA flyg hem till Stockholm och detta är tredje dagen det är så. Nu har jag kollat ALLA alternativ. Som att ta sig till en annan stad och hoppa på tåget eller ta ett flyg därifrån. NADA.

Det är inte så att jag vantrivs i Malmö. Tvärtom är det som jag tidigare skrivit en helt fantastisk stad och jag har skitkul här. MEN, nu vill jag bara hem. Ja ska träffa brorsan från Rhodos ikväll och det kan ja bara inte missa.

Har redan missat och svikit människor som jag haft planer med hemma på grund av att jag är en idiot och inte bokat hemresa i förväg.

Magont. Dåligt samvete. Pinsamt, Jävla kukfan och Helvetesjävlafanskitfan är just nu frekvent återkommande ord i min ack så målande vokabulär.

5 kommentarer:

  1. merde putain connard pédé!! (sympatisvär halvdant på franska)

    SvaraRadera
  2. kanske är skitkorkad fråga men... buss? brukar ju alltid finnas nån plats över på dom ack så glamorösa å lagom varma svenska bussarna... / m

    SvaraRadera
  3. Men hur kan de va sa? Ar det sa j-la poppis att aka till Fjolltrask? Men nodlosningar finns kanske - om det ar vart 8 timmar pa en buss att slippa magont & kukfan sa kan du prova Swebus Express:
    http://www.swebusexpress.se/

    Nyss fanns iaf biljetter kvar pa avgangar ikvall, men de kan ju forsvinna forstas. Isf testa http://www.svenskabuss.se/

    GoByBus http://www.gobybus.se "det glada bussbolaget" gor nog ingen glad, de ar fullbokade pa alla avgangar till imorrn kvall.

    Lycka till sotnos, hoppas det ordnar sig!

    SvaraRadera
  4. Åh, tack m och kusin Jenny för att ni överhuvudtaget är så fina och hjälper mig när jag är så korkad och svär som en borstbindare!!! Ni är fantastiska! TACK! Jag kollade bussar också men kunde bara åka med den 09.50 om jag skulle komma i hyfsad tid för att umgås med familj och vännen hemma. Den missade jag... Sen tänkte jag att om jag ändå skulle sitta på en buss hela dagen så kan jag likaväl åka imorgon. Så det gör jag nu. Åker imorgon alltså. TACK för att jag har så underbara vänner och kusiner och syster.

    SvaraRadera
  5. snusfornuftjenny3 maj 2009 kl. 20:43

    PS - hoppas du inte tog det som en idiotforklaring. Det var ju bara flyg & tag som namndes i blogginlagget, o sa vet vi ju lite till kvinns att nar man val uppnatt helvetesjävlafanskitfan-stadiet ar man inte alltid sitt allra skarpaste... sa det KAN va sa att man i paniken forbiser nan mojlig losning. Anyhoo, da haller vi tummarna for att du hinner med bussen imorrn!

    SvaraRadera