lördag 1 januari 2011

MITT 2010

Här kommer nu sent omsider mitt 2010 i ord och lite bilder. Nu blickar vi bara framåt! Hej på dig 2011! Tack för det fantastiska året som var!

Januari firades in i Göteborg med underbara vänner och jag kände redan då på mig att det här året skulle bli bra. Förutom att jobba mycket på dagis så körde vi Vasastansrévyn och jag njöt av varje sekund. Vi fick fina recensioner och jag fick mersmak på att stå på scen igen. Kräksjuka fick jag också, då hade jag inte smak på någonting ett tag...

Februari var rätt tung. Såhär blek var jag konstant. Jag och Rob kunde inte ses så ofta och jag jobbade många, många tidiga mornar på dagis. Behållningnen var barnen såklart och min kollega Kalle som jag trivdes så bra med.


Mars var en mycket händelserik månad då jag jobbade på dagis, gick vidare och vidare i Jakten på Julia men fick inget säga i bloggen eftersom det inte hade börjat sändas än. Jag och Yai-Li våldgästade Roberts klassresa till Berlin och hade SÅ roligt där. Sen åkte jag med pappa och bror till Österrike och åkte skidor. I övrigt var mars en mycket fattig månad och jag hade varken tid eller råd med vila. I slutet av mars fick jag dock gå på Hoffmaestro med lillebror på Annexet. Kung!

April kom med våren och vi hade en helt ljuvlig påskmiddag hos min mamma med Lillan, Keba, Robert, Yai-Li och Malik, sen blev det officiellt att jag skulle vara med i Jakten på Julia och hela cirkusen drog igång. Det var bland det absolut roligaste jag gjort och jag önskar att jag fick göra om det igen och igen.
Maj inleddes med ett hästjobb. Hela köket och hallen målade jag om alldeles själv. Jag fick slipade och vitlutade golv och lägenheten blev SÅ himla mycket finare. Jag skulle ju få lite sällskap där snart, så jag var tvungen att göra nåt.

Jag åkte ur Jakten på Julia. Men var faktiskt rätt glad ändå. Jag hade kommit långt och fått många grymma vänner på köpet. Världens bästa Lisette t.ex. Men jag var lite nere efter ett tag då köket var färdigmålat och jag bara gick hemma. Det blev så tomt. Då åkte jag till Malmö och var där i vårvädret ett tag.
Som tur var kom vi tillbaka till SVT sista avsnittet. Körde världens roligaste medley och hade en GRYM efterfest. Dessutom vann ju den perfekta Julian. Bra avslut på maj.

Sällan har jag varit flitigare med kameran. Därför blir det många bilder från juni som började med att jag och Robert blev sambos i Stockholm. Något som vi båda fortfarande tycker är det bästa vi gjort. Det blev många mysiga frukostar, en jazzfestival och härligt häng med kompisar.

Ganska snart åkte vi dock till Malmö tillsammans och stannade där i flera dagar för att repa ihop rockabilly-bandet som vi skulle turnera med hela sommaren. Juni visade sig bli en supersommarmånad och det var växthusvarmt nästan varje dag. Emellan repen blev det alltid lunch på scenskolans tak.

Sen fortsatte vi tillslut på vår första turné som blev magisk. Vi åkte genom ett Sverige som var så vackert att det gjorde lite ont. Fina Sarah fick vi träffa. Hon hade lilla Ada i magen då, men det visste vi ju inte då, att det var just Ada alltså. Att Sarah hade nåt i magen hade vi ju liksom inte undgått....

En annan stor händelse var att lillasyster kom hem på riktigt från Paris. Brunbränd, kortklippt, fransktalande men alldeles gosig som vanligt.
Supervärmen höll i sig och vi badade och badade, både här, vid Sarahs fantastiska släktgård utanför Varberg och i Stavsjö och hemma i stan. Vilken magisk månad!



I juli fick vi spendera några lata sköna dagar på stranden. Både i stan och i Vallentuna. Det var oerhört varmt och sombreros var ett måste om man skulle orka hettan i trädgården på ett parti 500. I juli blev det dessutom rätt många gig med bandet och vi rockade järnet trots hettan utomhus. Några gånger hann jag sessutom träffa underbara vänner i Stockholm som visade sig från sin bästa sida.

Augusti var månaden då vi hälsade på min pappas kusin Stina i Värmland och plockade sjukliga mängder svamp. Det var dessutom månaden då vi hade vår sista spelning med rockabillybandet. Sommaren var officially over när augusti var slut.


September får två bilder men hade egentligen tre stora händelser att nämna. Vår fantastiska resa till Samos, Andreas och Nicoles sagobröllop ute på Sandhamn där vi fick äran att sjunga och att jag började jobba med Ung utan Pung. En alltigenom bra månad. Eller vänta nu! Mitt älskade kusinbarn Alvar döptes också! Det var sannerligen en härlig månad!

Den första oktober fyllde jag år och då kom vi också hem från vår två veckor långa premiärturné där vi hunnit med tre premiärer på en gång. Skönt att få andas ut lite då. Hösten var fantastisk med mycket soldagar, men jag hann inte njuta av dem utomhus för det var mycket jobb då. Dessutom fick jag en hårsäcksinflammation som gav mig erfarenhet av akutmottagningen på Sös.

November var månaden av jobb. Vår tappra ensemble var i nästan hela Sverige och spelade för högstadieungdomar. Fram och åter for vi om och om igen. Det blev inte så mycket gjort hemma och jag och min sambo fick nästan aldrig ses, men det var en oerhört lärorik period som jag hade mycket gott utav. Dessutom var både jag och Robert i Finland på audtions. Det var också lärorikt.

December var både en tuff månad eftersom jag flera gånger drabbades av smärtor i skuldran och bröstmuskeln som gjorde att jag inte kunde jobba eller funka normalt överhuvudtaget. Men det var också månaden då jag för första gången fick vara ledig i mer än två veckor på mycket, mycket länge. December var också sista månaden då jag fick vara sambo med min älskade Robert innan han flyttar ner till Malmö igen i ett halvt år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar