lördag 15 januari 2011

Ren och skär uppdatering

HA! Nu blev ni allt överraskade va?

Inte ett enda inlägg på flera dagar och så bara pang bom kommer jag tillbaka!

Jag vet inte riktigt varför det inte blivit något inlägg men det kan ha att göra med att mitt liv blev helt och hållet inrutat när Robert drog till Malmö. Jag tror att jag blev så rädd att det skulle kännas tomt hemma att jag sysselsatte mig till tänderna varje dag och fick rutiner som jag höll stenhårt på hela denna första vecka av ensamboende.

Vi har jobbat som små gnuer med att skriva nytt material till våra redan existerande föreställningar och att repa ihop oss på fem stycken. Än så länge har det gått väldigt bra. Varje dag hela veckan har jag varit först på jobbet och gjort i ordning lite mys så att vi kan sitta ner en stund och äta frukost innan jobbdagen verkligen börjar. Det har känts asmysigt och som en bra start, för sen har produktiviteten varit hög. Det är en hel del nytt som ska repas in, både nyskrivet och sådant som vi fördelat annorlunda sedan i höstas. Än så länge känns allt superpepp.

På kvällarna har jag också varit sysselsatt men det har inte varit jobbigt utan saker jag verkligen har behövt och haft lust till. Har dessutom hunnit träffa både Marcus och Yai-Li varsin kväll för lite quality time.

En mycket bra vecka helt enkelt. Och jag som var lite nervig. Vilken tönt! Nu är ju Robert här igen över helgen och även om han jobbar så får vi ju ses och det är jätteskönt. Förhoppningsvis blir nästa vecka också en bra vecka. Jag kan tänka mig att det kommer gå bra och att det inte kommer kännas riktigt jobbigt fram till dess att Rob inte ska komma upp på helgerna och spela längre, för då vet man ju inte när vi ses liksom... Well, well, den dagen den sorgen.

Nu ska jag äta egenkomponerad brunch ( typ ett ägg, turkisk yoghuert och cornichons med cheddarost... inte mycket till brunch kanske...)och sen har jag gett mig den på att städa hela lyan innan Robert kommer hem... Tror ni jag klarar det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar