söndag 16 januari 2011

Snart är det måndag

Snart är det måndag igen och då är det jobbdags igen. Jag tänkte visa lite av hur våra jobbdagar ser ut när vi inte är på kontoret och skriver och repar. Till exempel så är vi ju ganska mycket ute på turné. Sedan juluppehållet har vi bara spelat en gång dock. I Köping. Då såg det ut såhär. Först åkte vi ju vår vita Merca-buss dit. Där får vi plats hela ensemblen och i lastutrymmet får hela vår utrustning plats. Just den här dagen var jag och Viktor glada i framsätet.
Paula och Linn var söta och glada i baksätet. Såhär ser Paula ut när man ber om en attraktiv-look, hon har det ju som i en box. Fotomodell som hon är.
Just denna spelning hoppade Bill in istället för Peter eftersom Peter snart ska operera sin onda axel. Snart får vi dock klara oss utan både Peter och Bill eftersom vi ska bli en femmanna-ensemble.
Bill testar kostymen inför ett lättklätt litet nummer.
Vi fick ändra i nummerordningen lite precis innan spelningen och det var klurigt att komma på vad som skulle strykas. Det slutade med att vi bara strök ett nummer.

På väg hem trampade lill-minstingen Minik ner i en snöhög bredvid lastbryggan. Innan vi hjälpte honom upp var jag tvungen att ta några kort.

Värsta hålet.
Förrförra veckan spelade vi in lite kortfilmer för ett projekt för mellanstadiet.
Här är världens roligaste Jon.
Minik, och Paula bakom kameran och fina Klara spelar tjej som blir utsatt för nätmobbning.
Vi var hemma hos Paula och spelade in lite. Väldigt mysigt.
Linn visar vad man ska göra på filminspelning. Vår f.d. praoelev Elin var med också.
In action.
Till sista scenen fick jag sköta ljudet. Det var väldigt roligt att lära sig lite om det.
Men än är det inte måndag, men jag önskar nästan att det var det, för nu är det tomt igen. Med risk för att bli tjatig så är det jobbigt det här med avsked. Men nu ses ju jag och min kära varje helg så jag kan verkligen inte klaga än.
Nyss var han här i min soffa och nu är han på planet till Malmö. Det här är världens mest cheesy sista bild. Men jag bjuder på den.

2 kommentarer:

  1. Det ser ut som att ni har hemskt kul när ni jobbar, och så ser du väldigt cool ut när du sköter ljudet! Skall ni aldrig spela i Uppsala? Då kan jag kanske klä ut mig till högstadieelev och komma och kolla.

    SvaraRadera
  2. Nej vad roligt han Viktor är med i våran reklamfilm imorrn & på tisdag.

    SvaraRadera