lördag 15 januari 2011

Jag är på semester


Ja, det tog ett tag innan jag kom upp ur sängen. Men nu har jag dammsugit lägenheten på vartenda dammkorn. Även bakom kylskåpet och alla lister etc. Nu våttorkar jag golven men med halva vardagsrummet gjort tar jag mig nu en välförtjänt bloggpaus och lyssnar på Fritidsresor-låten. Ni vet Your song fast i Billy Pauls souliga version. Det är helt sjukt vad jag längtar efter sol nu. Och det här är det närmsta jag kommer nu. En associationssång om vita stränder, ett klarblått hav, palmer, värme och Mads Mikkelsen i badbyxor. Det sjuka är att det funkar lite. Prova själva! Om jag doppar mina fötter i det varma skurvattnet kanske jag kommer ännu närmare en utlandssemester...

2 kommentarer:

  1. Jag kan nästan inte tänka på annat än typ Thailand just nu..Nästa jul kanske..

    SvaraRadera
  2. Eller hur!!! Jag går också i de tankarna. Jul alternativt HELA vintern! Jag tänker att jag kan ta jobb som drink-provsmakare eller liknande på Koh Phangang (ännu ett stavningsförslag..).

    SvaraRadera