onsdag 26 januari 2011

Var finns ett hål jag kan slukas in i och gömma mig ett tag?

Idag rann hoppet ur mig.

Jag vet att jag är en bortskämd snorunge som känner så och som dessutom publicerar det på min blogg. Hur många människor finns det inte därute som har hundra gånger värre problem än jag?! Alldeles för många. Men jag känner mig alldeles nere och känner att det kanske kommer genomsyra den här bloggen ett tag framöver. Eller så gör det inte det. Jag vet inte. Just nu är jag bara alldeles tom och ganska svart inuti.

När jag blir ledsen kan jag i korta stunder bli en överreagerande drama-queen. Inte så utagerande, men i mitt eget huvud. Jag ser alltid värsta tänkbara scenario i huvudet. Så även denna gång. Men snart kommer det ju vända. Det gör det ju alltid. Visst? Just nu känns det ju bara så tungt att jag inte kan se det.

Som tur är har jag världens bästa mamma och en blixtvisiterande syster från Göteborg som jag tagit tillflykt till ikväll. De finns här för mig med mjuka händer, tröstande ord och fantastisk hemlagad mat. Här skulle jag vilja stanna ett tag och gömma mig för världen, men imorgon ska jag jobba igen.

Vissa av er som läser vet på ett ungefär vad som hänt, några få vet vidden av det hela och till er andra kan jag säga att jag kan berätta om några veckor.

6 kommentarer:

  1. Neeeeeej..! Vaf*n... Vad ledsen jag blir, så jäkla trist..! Men JA, såklart det vänder!
    Och visst, det finns alltid de som har värre problem men man kan inte gå runt och vara Pollyana hela tiden, dina problem är stora för dig och räknas lika mycket..! KRAM!

    SvaraRadera
  2. =( Det där låter inte bra.. Kram till dig.

    SvaraRadera
  3. En stor kram till dig från mig!

    SvaraRadera
  4. Det kommer bli bra det vet jag. Bryt ihop & kom igen, jag vet att du är en fighter Josie! Men, självklart får man vara ledsen, man får vara arg, men det är inget som varar för evigt. Puss hjärtat!

    SvaraRadera
  5. Det är helt oförståeligt att de inte ser vilken stjärna du är! Till slut får du din stora chans!
    Du är ju alltid med i slutet, det säger ju mycket om din kapacitet! Var ledsen, var arg, och förbered dig
    sen för nästa utmaning! Det finns ju många stora roller i livet! En del bestämmer man ju själv:-)
    Kramar i massor. Britt

    SvaraRadera
  6. Usch älskling va tråkigt! Det är såklart jättejobbigt just nu och så måste det få vara. Oavsett vilka problem andra har. Men det blir bättre, och du klarar det här! Kram

    SvaraRadera