torsdag 30 december 2010

(en parentes om en suput (eller två))


Ja, efter mycket om och men så blev det tillslut ett besök till kiropraktorn iallafall. Då hade jag redan mjukat upp ryggen med lite improviserad yoga och ett blockljus som jag rullade längs ryggraden på golvet. Det gick väldans lätt att knäcka då och även om det gjorde ont just efter själva behandlingen så har det i princip släppt helt nu. Vilken lättnad!

Jag har ju lagt rätt mycket pengar på den där onda skuldran/bröstmuskeln i vinter, men det får det vara värt. Hellre fattig än invalid som jag brukar säga. Att ha ont blir man ju inte lyckligare av.

Något man däremot blir lyckligare av, för stunden om inte annat, är alkohol (om någon av er som läser råkar vara under 18, ha asbergers syndrom eller tillhör den militanta kristna högern i de Amerikanska Sydstaterna vill jag bara säga att detta, mina vänner (om du tillhör den sistnämnda kategorin kan du även bortse från "mina vänner"), är IRONI). Och eftersom man ju blir lite lyckligare av alkohol skall vi imorgon lyxa till det med en hel del av den varan. Dels är det ju nyårsafton, men det kommer dessutom bli en hel del sittande för mig och min kära.

Vi ska nämligen först på Aniara på Stadsteatern och sen se Romeo & Julia på Göta Lejon (som jag längtat!!!) och börjar därför med en champagnefrukost som sen följs av mat (såklart) och sen lite smygsupande under Aniara (till vårt försvar vill jag tillägga att den är 3,10 timmar lång!), sen hinner vi nog med ett glas skumpa hemma innan det är dags att se min underbara powerpingla och gudabenådade dansare och musikalartist till vän Lisette först charma Mums-Mums och sen dö en självförvållad död. Ack och ve! Efter det kommer vi ju verkligen behöva ett glas för att blanda bort gråten i halsen med något mer nyårslikt innan det är dags för le party.

Jahaja, ett långt inlägg med ca 120 parenteser om hur mycket vi ska supa imorgon... Moget Josie! Ibland förvånar jag mig själv. Till mitt försvar (återigen detta försvarstal!, vad är det med mig, varför tror jag att ni dömer mig så hårt?) kan jag säga att det var sjuuukt längesen jag hade en riktigt blöt afton och vilken kväll passar väl bättre än nyårskvällen (att vi ska supa hela dagen behöver ni inte påpeka, jag kom precis på det..)/dagen?

2011 ska jag vara helt vit. Bara äta bakelser.


1 kommentar:

  1. Gott nytt år och hoppas ni vaknar upp och inte har allt för ont i huvudet och kroppen. Hoppas allt blir bättre med andra ord! Britt

    SvaraRadera