måndag 10 januari 2011

Guds evil sexy twin


Första dagen i ensamhet började lite kaosartat eftersom Roberto råkat ta med min nycklar till Malmö. Tråkigt liksom. Men det löste sig så bra så bra. Inbrottstjyvar göre sig icke besvär för nu är det för sent.
Det är skönt att jobba och repa på hemmaplan ett tag. Jag har hunnit skaffa lite rutiner och det känns nyttigt och härligt. Däremot är jag så överjävligt fattig just nu att jag inte ens har råd att köpa käk. Det är ingen fara liksom för jag har ett överfullt skafferi och ett ganska välfyllt kylskåp än så länge, men det är ju trist att inte kunna köpa färskvaror och så. Hur det blivit såhär dåligt? Jo, jag köpte många julklappar... Och dessutom har jag lånat ut en hel del slantar. Men som sagt, än går det ingen nöd på mig.

Nu är det Top Model på tv och det är ju det bästa slötitt-programmet som finns. Så sjukt äcklig och stört och ändå så oerhört underhållande. Det finns liksom en njutning i att äta kladdkaka med grädde och kolla skrämda stackars tonårstjejer läxas upp av en totalt självcentrerad Tyra som ser sig själv som Gud och hennes evil sexy twin på samma gång.
För att vara första dagen efter jäveldagen är jag ändå rätt nöjd.

2 kommentarer:

  1. Vi har varit & storhandlat, kom & käka hos oss! :) Har ingen blodpudding eller leverfärs men nåt annat ska vi nog kunna koka ihop!

    SvaraRadera
  2. Oh no! Har jag missat ANTM? Är det ny säsong?! Måste kolla. Och om maten tar helt slut kan du ringa så kommer jag till dig med en matkasse och lagar middag. Ungefär som ett sånt där pris man kan vinna när Sveriges bästa kock kommer och lagar mat på ens fest, bara det att det inte är Sveriges bästa kock. Och ingen fest. Och ingen tävling. Men det vore mysigt!
    Puss

    SvaraRadera