söndag 2 januari 2011

1100

Här är vår nyårsafton i bilder. En nyårsafton som blev HELT fantastisk på alla sätt. Bättre än jag någonsin vågat hoppas på. Det började med frukost. Pannkakor med hjortronsylt och cheddarost (ja, ni kanske tycker att det är en märklig blandning, men då säger jag, prova får ni se!) är ju en riktig nyårsfrukost, men som ni ser tyckte Robert att det saknades något.
Ahhh... skumpan såklart!
På morgonen hann jag iväg till Gunnarsons också men innehållet i den kartongen tog vi fram först senare.
Efter frukost och lite snabbduschar skyndade vi till Stadsteatern där vi såg sista föreställningen av Aniara. En fantastisk ensemble med grym musik av Kleerup bjöd på en grym föreställning. Helene Sjöholm sjöng så vackert att jag fortfarande får gåshud av minnet. Kristoffer Berglund som gjort sin praktik i denna pjäs gjorde ett strålande jobb och vi var SÅ stolta och glada.
Vi hade med oss lite egen dricka, men eftersom vi inte hade en plunta fick vi ta en vanlig termos. Ingen hit. Vi köpte vin i pausen.
Efter att ha applåderat ensemblen och kramats med Kristoffer gick vi ut i ljusen på plattan.
Och vinkade adjö till Stadsteatern.
Väl hemma åt vi middag, öppnade mera skumpa och tog fram innehållet i Gunnarsons-kartongen. En nyårsbomb! Med tomtebloss blev det ännu mer av en nyårsbakelse.
Chokladmousse med hallon och chokladöverdrag. Mums.
Sen var det dags att möta upp världens bästa vän Marcus och hämta biljetter till nästa föreställning. Marc hade sina snygga scenteknikerkläder.
Om föreställningen har jag bara detta att säga: W.O.W! Herregud vilken jävla show! Vilken ensemble! Vilket slitgöra! Vilka dansare, vilka sångare, vilken historia! Vilka vänner jag har! Vi var oerhört glada, inspirerade, imponerade och stolta. Lisette överträffade alla förväntnigar och det gjorde Annika också. Vilka oerhört proffsiga musikalartister alltså! Fantastiskt. Hela ensemblen var grym. Förutom Liz och Annika var det Anton, Marianne och Loa som utmärkte sig extra under just den här föreställningen. Gå och se, för det här är sällan skådat i musikalsammanhang i Sverige.
Som en extra krydda på denna redan grymma afton var tre grymma kompisar från förr där och förgyllde. Pontus, Daniel och Rigmor som jag gick gymnasiet med kändes extra kul att träffa och fira in det nya året med.

Det var fri bar till kl 01.00 så mera skumpa fick det bli och en supergod plocktallrik.

Liiite rosiga om kinderna men ack så glada. Vid tolvslaget tog vi på oss jackorna och gick ut på Götgatan.

Måns korkade upp champagnen och i det ymniga snöfallet sköts det raketer mitt i gatan.

Ljuset och de gula taxibilarna fick det att kännas lite New Yorkish. Tyckte iallafall jag som aldrig varit där...

Väl inne i värmen igen blev det lite pepsi för mig och så mötte vi äntligen upp stjärnan i showen. Här är hennes snygge kille och min rutige karl. Världsbäst sällskap.

Strålar de inte i kapp så säg!? Lisette var så snygg att man inte trodde hon var på riktigt. Sjukt trevligt att få fira in nya året med henne. Måns var på glatt humör men hoppades att Tybalt inte skulle kasta bort kniven så att Romeo inte hade något vapen i dubbelmordscenen i framtiden...
Ännu ett par som strålar ikapp. De vackra och begåvade systrarna Herlitz. Än en gång. Jag smickrar inte i onödan, men du impade ännu mer på mig igår Annika. Vilken grym dansare du är.

Ännu lite rosigare, men ännu lite gladare hade vi hunnit bli såhär långt in på kvällen. Nu hade vi både hunnit dansa, mingla runt, äta fett god vickning bestående av hamburgare och kryddiga korvar. Och skrattat. Mycket.
Här kommer kvällens look-alike-bild.
Vem är egentligen vem?
Ute i rökrutan röktes det Romeo&Julieta-cigarrer. Robert fick smaka lite av Marcus.

Marcus tittade medlidsamt på när Robert försökte blossa på bästa Gudfadern-manér.
Sen blev alla bländade av några paljettbeströdda highheels... Nån som känner igen dem?
Dansen och skojet höll på frampå småtimmarna.
Jag var glad att jag och Rob fick fira ännu ett nyår tillsammans. Och att det nästan var det bästa nyår någon av oss någonsin har haft.
Men mysigast av allt är ju vetskapen om att det kommer bli många nyår framöver tillsammans (jag tvättade av sminket efter att bilden togs, ok?).
GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS!
Ps. Detta var mitt 1100 inlägg :)

4 kommentarer:

  1. Alltså ni två... ni två får mig att älska kärleken! Vackrare än mycket! Och gott nytt år. Puss.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar nyårsafton, och att ni har varandra nu och i framtiden det skålar vi för! Britt

    SvaraRadera
  3. Herregud, ni två är så söta att jag får lite hjärtsnörp..! Och vilken underbar nyårssammanfattning, som en bilderbok typ! Look alike-bilden är ju nästan oroväckande lik... ;)
    Tack igen fina fina du, jag blir så oerhört glad av dina ord! Och av att ni var med och firade nyår med oss, vilken kväll det blev!! KRAM och god fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Paljettpjucksen är väl Annikas =)
    Om det skulle vara så att ni tröttnar på Hunken Wilsom kan han få ligga på mitt golv och leka med sin iPhone hur mkt han vill,
    Han kan få leka med min också. iPhone! Alltså min iPhone!

    Herregud.

    SvaraRadera