måndag 31 januari 2011

Lite överraskning på en söndag

Ok. Ännu en sjukt dålig blogghelg. Jag kan ju skylla ganska mycket på att min monilkamera gått i graven och inte kan ta bra bilder alls. Och då är det liksom plötsligt mycket krångligare att blogga. Men jag tog man vanliga kamera med en lite bit igår iallafall.

Det började med att jag väckte kärleken min med lite frukost på sängen. Såhär nyvaken har man ju faktiskt lov att se ut ca en minut efter att man vaknat. När jag skrev lite frukost så menade jag det. Den där lilla frukosten var nämligen bara en muta. Min kärlek är väldigt bra på många sätt, men är det nåt han verkligen inte gillar är det att behöva göra något på fastande mage.
Därför fick han kaffe, yoghurt och knäckemacka. För sen tyckte jag att vi skulle gå en rejäl promenad till Hornstull och äta så mycket mat att vi inte skulle behöva äta mer på hela dagen sen. Det är alltid roligt med överraskningar.

När vi ses så sällan är det ju viktigt att göra mysiga grejer. Strands brunch är inte så billig, men det fick den vara värd.
Som sällskap hade vi dessa efterlängtade snyggingar som äntligen kommit hem från sin bröllopsresa.
Efter en orgie av nudelsallad, revbensspjäll (min favvis), kycklingklubbor, grillad majs, bröd med tapenade och massa röror, glaserade ugnsrostade grönsaker, chokladkakor, morotskaka, muffins, oliv och tomatsallad och diverse andra saker var det dags för la grande finale VÅFFLORNA (Roberts favvis).
Precis lagom till ett par lediga platser bredvid oss kom Marcus och Isa förbi. Isa har jag ju inte sett på hundra år så det var ett mycket kärt återseende.
Robert är så omtänksam. Han ser allt som oftast till att se ut såhär på kort så att jag får se gulligare ut bredvid. Dessutom fattar ingen utomstående hur snygg han egentligen är, så jag får ha kvar honom för mig själv!
Jag tror att vi satt i typ tre timmar.
Nic är en såndär sötnos som kan ha vitt på sig utan att spilla...

Men jo.. här fick jag ju en fin bild iaf. Och nu är han i Malmö igen. Typiskt.

5 kommentarer:

  1. Hornstull & söndagsmys utan mig. Usch!

    SvaraRadera
  2. söta ninaww... vad är ihop!

    SvaraRadera
  3. Gör som jag, låt latheten vinna och blogga utan bilder.. ;)

    SvaraRadera
  4. Jag måste prova brunch..Har aldrig gjort det! Skamligt =/

    SvaraRadera
  5. alltså den här första bilden på mig i sängen; varför ser det ut som mitt huvud är inklistrat på en helt annan kropp? Mitt ansikte ser ju att vara 40 år äldre än min överkropp!! helvete!!
    /R

    SvaraRadera