måndag 27 december 2010

Lugnet innan stormen eller friden innan flytten

Äntligen är vi lediga ihop! Ingen ska spela på Dramaten, ingen ska åka land och rike runt och spela för högstadieungdomar, ingen ska åka iväg överhuvudtaget. Inte än iallafall. För väldigt snart åker Robert ner till Malmö igen för att gå klart sin sista termin. Det kommer att bli så tomt. Så oerhört tomt.

Då är det viktigt att ta vara på såna här dagar. Och kvällar som igår. Öppna en flaska rött, äta upp allt julgodis och titta på de två första Mad Men-avsnitten (japp vi blev bitna direkt) och sen bara ta hand om varandra. Det är såna kvällar och förhoppningsvis såna här dagar vi får komma ihåg när det är många, många mil mellan oss igen och det enda man vill ha är en famn att krypa in i, en hand mot sin kind eller en panna mot ett bröst.

Julen har varit underbar. Jag har den finaste av familjer och jag önskar att det var julafton lite oftare. Nu ser jag dock fram emot nyår också. Det blir premiär och sen lite partaj på Göta Lejon med Rob, min bäste vän Marcus. Min überduktiga vän Lisette och massa annat trevligt folk (Annika kommer jag ju t.ex också se såklart :) ) och dagen efter nyårsdagen ska vi till Yasuragi och koppla av ordentligt innan det är dags för mig att jobba igen. Bra start på nya året hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Va mysigt med Yasuragi & nyårspermiär! Pussss & god fortsättning fina du!

    SvaraRadera
  2. Attans att jag inte är på premiären då! SKa ni flytta? Nu blev jag nyfiken..

    SvaraRadera