onsdag 29 december 2010

Det är synd om människorna

Jag vet inte riktigt vad det är med folket.

Ända sedan en vecka innan jul har det varit lite hård stämning ute på stan. Folk tittar surmulet på varandra, många vassa armbågar, hårda ord människor emellan och en gång fick jag och Rob till och med rätt hårda glåpord kastade i ryggen utan någon som helst förklaring... Vad är grejen? Är det klimatet? Klimathotet? Klimakteriet? SDs intåg i riksdan? Den ökade klyftan mellan rika och fattiga i vårt land? Who knows?

Tråkigt är det iallafall. Jag har faktiskt aldrig upplevt att människor är så bittra och sura som nu.

Själv är jag givetvis alltid ett under av rosiga kinder och friskt humör... Jag fattar inte hur jag lyckas.

Nu ska jag snart ut i kylan och dela med mig av mina klämkäcka fyndigheter. Klockan ett ska jag tillden stora teatern och se en överraskning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar