tisdag 21 december 2010

I nöd?


I tjugofem minuter fick jag vänta på Vasagatan på ikeabussen. Inte riktigt ok. Det känns inte som att jag någonsin kommer få kontakt med mina tår igen. När man dock tänker på att jag är på väg till kommersialismens högborg för att spendera hundralappar och att jag dessutom har ett varmt hem och varma tofflor att komma hem till blir det ganska tydligt att det egentligen inte går någon som helst nöd på mig. Det gör det däremot på Sveriges alla hemlösa. Särskilt en dag som denna. Eller snarare, en årstid som denna. Köp Situation Stockholm eller Alluma (som jag tror att de hemlösas tidning i Malmö och Göteborg heter), gärna flera stycken till julklapp. Eller skänk pengar till Stadsmissionen. Det är vidrigt att frysa!

2 kommentarer:

  1. Jag höll på att frysa häcken av mig idag & tänkte också på alla de hemlösa. Det är ju fruktansvärt! Usch & fan, jag måste göra nåt!

    SvaraRadera
  2. Hej kära du! Tack för din fina kommentar häromveckan! Det är lite bättre nu med mamman, så det är skönt. Vi kan slappna av lite. Ville bara tillägga att i Göteborg heter hemlösas tidning Faktum. Hoppas att du har en superfin jul!! Kram

    SvaraRadera