torsdag 16 december 2010

Scrubs 4-real


Hej på er. Nu har jag varit duktig tycker jag och tagit min kära bloggläsare Åsa på orden och åkt till sjukhuset. Idag var det inte bra med andningen alls och i morse hade jag väldigt ont i bröstet. Vi körde fyra superroliga föreställningar på en skola vid Karlaplan idag men det var svårt att vara på topp utan att kunna andas ordentligt. Imorgon är jag sjukanmäld på förmiddagen så att jag kan vila. Nu väntar jag på lungröntgen. Hittills har alla värden varit bra och det verkar vara en ordentlig inflammation som inte släpper. Förhoppningsvis blir det hundra gånger bättre redan till imorgon. Jag känner mig tyvärr alltid som en skurk när jag är på sjukhus. Trots att jag betalar skatt och 350 kr för besöket känns det alltid som att man är lite för frisk för att platsa. Det ska dock rätt mycket till för att jag ska åka till sjukan och nu har jag ju haft ont rätt länge så jag försöker tänka att jag visst har rätt att va här, om inte annat för att utesluta att det är nåt ordentligt fel.

5 kommentarer:

  1. Jag går aldrig till sjukhus eller doktorn.. Man blir ju frisk efter ett tag ändå, oftast. :)

    Du, snart har du din efterlängtade ledighet och jullov, då kan du vila och bara mysa hela dagarna!

    SvaraRadera
  2. hoppas det blir bättre!
    Jag är likadan när det gäller sjukhus...
    när mitt hjärta krånglade sket jag i det, ända tills jag började min utbildning och upptäckte att jag fick avbryta lektionerna för att hjärtat inte hängde med i svängarna. Efter tjat från andra började jag resan i alla sjukhuskorridorer som avslutades med en hjärtoperation. så..ibland är det nog bra att gå till farbror doktorn ändå :)

    God jul!

    SvaraRadera
  3. Usch..ta hand om dig nu! Och jag känner igen det där med känslan på sjukhus..

    SvaraRadera
  4. Du skall verkligen inte känna dig som en skurk! Du har all rätt i världen att vara där, skatt eller inte. Du är som sagt inte den som åker till akuten i onödan bara för skojs skull. Och har man sådär ont skall man absolut kolla upp det! Men jag förstår såklart att det är jobbigt. Hur går det för dig sötnos? Skicka ett pip så vi vet att du lever.Puss

    SvaraRadera
  5. :) åååh va bra att du har kollat :) Hoppas verkligen allt bara var tipptopp!Å att det är det du tror.
    Du behöver inte känna dig så, men jag vet man gör det..men eftersom de flesta aldrig går till läkaren, även när det vart allvarligt så ska man utnyttja det vi betalar för och kolla upp. Ibland gör människor felbedömningar, det händer rätt ofta, och då är det bra att se saker i god tid :) och även om det inte är ngt allvarligt så springer du ju inte där i tid och otid eller hur :) Skillnad var om man va hypokondriker..å det tror jag verkligen inte du är :)
    Så BRA! Jag känner mej stolt som läsare av din blogg att du lyssna :)
    Stor julkram på dig och hoppas du känner dej på topp snart :)

    SvaraRadera