tisdag 28 december 2010

Vår lediga dag ihop, isär

Igår gjorde vi pannkakor till frukost.
Det var ju vår lediga dag ihop, som inte blev så mycket ihop ändå...
Men frukosten är ju helig hos Noack/Reinhard så den såg vi iallafall til att göra ordentligt.
Robert fick stå för pannkaksgräddningen, för det är han en hejare på.
Titta vilken fin smet han har gjort!
Jag var lite morgontrött men gladde mig åt den fina novecmberkaktusen som höll på att dö tidigare i höstas men nu har gjort en miracle-recovery och börjat blomma för fullt. Sen gjorde jag en supergod smoothie, med apelsin,banan, jordgubbar, björnbär, liiite yoghurt och kanel och kardemumma. Den blev fetinggod. Som sagt.Sen gick vi dock åt varsitt håll. Jag till Sats och Robert till frisören och sen gick jag till samma frisör och han till sitt gym. Lite som ett pensionärspar...

Håret blev grymt snyggt på Robert som fick en blandning av en Mad Men-frilla och en rockabilly, själv var jag fin när jag gick därifrån men såg snabbt ut som ett barn på ett klassfoto från 1976 med massa volym på toppen och en snygg pottliknande frilla à la Jonathan Lejonhjärta... Well,well, man får skylla sig själv om man är lite djärv hos frisören.

Senare på kvällen blev vi bjudna på utsökt middag hos kusin Julia och hennes man Jens. Det var så oerhört mysigt att det inte fanns tid att ta kort. En sak har jag dock bestämt. När jag blir liiiite, liiite äldre. Typ om två år. Då ska jag bo som Julia och Jens. Och ha lika fina saker som de. Dags att börja jobba lite på det då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar