fredag 3 december 2010

Stolthet och arbete

Igår var en sådan där dag när jag fick känna mig riktigt stolt över mig och mina fantastiska kollegor. Vi spelade först en föreställning på morgonen vilket betydde avgång från Rågsved 06.45. Det gick jättebra och vi var snabba att packa in och ut ljud, ljud, dekor, kläder och allt vad vi har med oss.

Sen hade vi en lång paus när vi passade på att sova lite på teatern och sen åkte vi iväg igen och spelade på Dalens fritidsgård. Då var det bara att packa ur och bygga upp allt igen.

Först var det knappt några ungdomar där alls så vi fick vänta en kvart längre med att sätta igång. Spelutrymmet var ungefär lika stort som mitt vardagsrum (läs INTE SÅ STORT) så vi satt nästan i knät på publiken.

Tillslut satte vi i alla fall igång och under tiden att vi spelade började det droppa in fler och fler kids. Som tur var var dessa ungdomar helt underbara och gav oss lika mycket tillbaka som en stor publik kan göra. Alla gav sitt yttersta och när vi sedan pratade med fritidsledaren och några av kidsen efteråt kunde vi inte känna oss annat än nöjda.

Det är så roligt att få känna sig stolt över det arbete man utför. Att känna att det är viktigt, roligt och utvecklande på samma gång. Även om man är trött och det är långa dagar och vi ibland spelar med en magsjuk Victor i ensemblen...

Idag har vi börjat dagen med en hejdundrande brunch på teatern och jag är nu så mätt att jag knappt kan sitta. Ikväll blir det spelning på hemmaplan. Eller nästgårds i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar