lördag 4 december 2010

Hoppla honka

Japp! Jag erkänner. Flera gånger den här vintern har jag velat snabbspola till våren eller hoppa direkt till sommaren och bara lämna mörker och kyla bakom mig. Men idag, när det kom lite sol, när både jag och Robert var lediga och när snön gnistrade sådär Disney-magiskt kändes det som att vintern är helt fantastisk. Det gjorde knappt nåt att jag av ren trötthet råkade slänga in en färgad tröja i vittvätten så att alla våra vita kläder och sängkläder blev pissgula (ok, precis efter upptäckten skulle jag inte riktigt sagt att det inte gjorde nåt... Då sa jag istället massa andra saker som jag inte ska upprepa här...) den här dagen är en helt ok dag i alla fall.

Vi hinner som sagt inte ses så ofta och mycket jag och min käresta, men om en vecka kommer besked som förhoppningsvis stillar lite nerver och sänker pulsen en aning och om två veckor är jag ledig ända fram till efter nyår. DÅ ska jag ta hand om vårt dammiga hem, baka godsaker och fundera ut trevliga klappar till mina nära och kära. Men än så länge så orkar jag bara gå på lite promenad och skriva lite blogg på ledigheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar