torsdag 30 december 2010

Årets oro

Jag är så himla ledsen för i natt vaknade jag IGEN av att jag fått så ont i skuldran.

Har fått en helt ny respekt och förståelse för människor som är sjuka och har krämpor utan någon förklaring. Det är så j**la jobbigt. Nu har jag grinat lite fram och tillbaka och försökt komma på hur jag ska göra. Antingen låta det bero, gå till kiropraktorn IGEN, gå till en naprapat och betala massa pengar eller bara... ja, jag vet inte.

Usch, jag hade så mycket planer för idag som bara går i stöpet och nu är jag rädd att hela nyårshelgen ska bli förstörd.

Jag har haft en oro i några månader för hela nyåret. Alltså inte för nyårsafton utan för det nya året. 2011. Egentligen kan man ju inte generalisera hur ett helt år ska bli, jag vet det. Men efter ett ganska generellt uselt 2009 och ett ganska generellt fantastiskt 2010 är jag lite orolig att 2011 ska bli ett dåligt år. Vet inte varför jag har den här konstiga oron. Känns bara dumt att börja året med smärta... Så började nämligen 2009 också.

2 kommentarer:

  1. Smärta suger. Men du, det är verkligen skuldran och inte lungan? Min feberfrossa-attack vid ert köksbord visade sig vara en lunginflammation nämligen. Jag vet visserligen inte hur smittsamt det är och dessutom är det ju mest barn och äldre som är mottagliga för det (åkte väl på't för att jag är vid samma fysiska hälsa som en benskör 80+. Nu äter ordentligt!)


    För övrigt - du är bäst och förtjänar det bästa. Dessutom är det lönlöst att söka symbolik och korrelationer i mönster och upprepningar. I skolan har jag lärt mig att slumpens utfall är mycket mer irreguljärt än den mänskliga hjärnan accepterar. Det beror nog på det estetiska tänkande vi skolats in i. Jing och jang, du och jag, han och hon, den och det och andra konservativa dualiteter.

    Jag hoppas verkligen att skuldran vill samarbeta lite bättre. Och att du får världens bästa 2011.

    SvaraRadera
  2. Usch stackare, va jättebajsigt! Det är ju helt sjukt jobbigt att ha ont, och inte kunna göra något av allt man planerat. Och dessutom gå och oroa sig och fundera på vad det beror på och hur länge det skall hålla på. Men en sak är jag säker på: 2011 kommer bli ett bra år för dig! Det finns ingen sån där "vartannatårsprincip" att det skulle bli dåligt bara för att 2009 var det, och 2010 var bra. Såna samband skapar vi bara i våra huvuden! Puss på dig älsklo

    SvaraRadera