fredag 18 juni 2010

Vad gör vi egentligen?

Hej bloggen.

Tänk att man kan bli så trött av att repetera.

Och för er som undrar VAD det egentligen är vi repar kan jag berätta att det är till vår första spelning med vårt rockabilly-band som äger rum IMORGON.

Jag sjunger mest men spelar även tamburin, ägg och kazoo. Ganska mycket kazoo faktiskt.
Robbie the snobbie spelar trummor ståendes och sjunger samtidigt. Han är grym på det.
Micke spelar guitarra och han är rockabilly-solonas kung.
Egentligen är det en tjej som heter Matilda som ska spela kontrabas, men hon skadade sig förra veckan och till första giget har Mickes bror Andreas hoppat in. Han är redan rockabilly-basist så det svänger lika fett som en tonårings humör.

Idag är alltså sista rep-dagen och nu ska vi grunda med ordentligt mycket mat så vi orkar hela långa dagen. Mat. Ett av världens 5 underverk enligt mig. Vad de andra 4 är tar vi senare.

3 kommentarer:

  1. Hahha, va kul! vart ska ni spela? I stockholm ngn gång? va heter bandet :) Ciao /å

    SvaraRadera
  2. Tack för förklaringen:) Och vad duktig du har blivit på att kommentera!!!

    SvaraRadera
  3. Åsa. Tack för att du skriver så fina och härliga kommentarer. Jag blir jätteglad av att läsa dem! Vilka är de andra två bloggarna du måste läsa innan jobbet? Spännande :) Vi har ingen stockholms-spelning inplanerad i sommar men jag återkommer om det ändrar sig :)

    Freddie: Tack detsamma! :D

    SvaraRadera