måndag 7 juni 2010

Första sambodagen

Första dagen som sambos gick vi ner till en brygga och åt frukost. Det var ganska tidigt och Robert ville visst inte vakna riktigt...
På vägen hem plockade jag blommor. Det är bland det bästa jag vet. Sen gick hela långa dagen och det var så konstigt att inte behöva stressa över att vi snart skulle säga hej då. Däremot kände jag mig stressad över jobb och framtid. Men det är ju inget nytt under solen. Till middag åt vi räkor och mackor med vitlökssmör. Sen gick vi och såg på världens coolaste Olga som spelade sin föreställning Ryssen ser dig på Kafé Klaver. En mycket fin enkvinnasshow som jag varmt rekommenderar. Hon spelar nu på torsdag och nästa torsdag kl 19.30.

Sen gick vi och handlade. Mycket. Robert skulle göra storkok och ha matlåda med till Dramaten. Det är gulligt tycker jag. Och bra. Jag suger på storkok (en mening som vid en snabb anblick kan missuppfattas totalt - gör inte det).
Jag är bättre på att handla och äta frukt. Men det blir man inte mätt på.

Nu ska Rob sova och jag ska lägga mig om en stund. Imorgon ska vi jobba båda två. Robert på teatern och jag i Gallerian. Efter mycket om och men.. Det har varit en fin dag. Många samtal, många kramar, några tårar och en ryss - what more could you ask for?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar