onsdag 9 juni 2010

Slutkörd rymdfarkostförare


Såhär känner jag mig för tillfället. Jag har sovit i två timmar sen jag kom hem från jobbet. Detta fantastiska, mysiga och oerhört slitsamma jobb. Vi har varit ute hela dagen och jag har fått vara med avdelnigen Papegojan som är äldre barn än mina små Ugglor. Herregud vad vi har lekt.

Jag har kört alla sorts farkoster tror jag: glassbilar, sopbilar, finlandsfärja, rymdfarkoster, flygplan, safaribil, safaribåt, tåg etc, etc. Vi har grävt i sandlådan, lekt med rockringar, lekt lyckohjul, hoppat hage, klättrat i träd, gjort en bilbana, lekt tjuv och polis, kurragömma, you name it - we've done it. Inte konstigt att jag är helt slut.

Dessutom fick jag ju träffa nästan alla Ugglor igen. Men inte Elsa och Leo. Igen. Det var tråkigt. Alla har blivit så stora plötsligt och kan nästan säga mitt namn alldeles rent. Tyvärr kommer jag inte vara där imorgon för den sjuke i personalen ringde och friskförklarade sig. Typiskt.

Nu ska jag dock skynda mig till Den improviserade schlagerfestivalen. Det var min idé att vi skulle gå, men nu är jag så trött att jag egentligen helst skulle slippa. Det kommer nog bli fantastiskt när vi väl är där. Upp ur sängen nu då... Ett... två....treeeeeeee


4 kommentarer:

  1. Jag missade dig precis då kanske... attans!!

    SvaraRadera
  2. Kriss B... jag tänker och tänker men kan inte komma på vem du är? och var du missade mig, om det var på dagis eller på schlagerfestivalen? Hmm? Gimme gimme gimme a clue after midnight!

    SvaraRadera
  3. den enda jag kan komma på är kristoffer berglund... men inte har väl du varit i stockholm?

    SvaraRadera
  4. Typiskt! Leo var "ledig" och på utflykt med farmor och farfar....

    SvaraRadera