måndag 7 juni 2010

Sällskap

Sveriges nationaldag är till ända. Vilken dag. Vilken fantastisk dag. Harriet och Oskar har fått en pojke! Jag har träffat Lisette och Marcus och sett årets första parkteater i Vitan och jag har blivit sambo. Allt på en gång.

Jag kan inte säga hur glad jag är att Robert är här. Allt är som vanligt fast bättre liksom. Att vi faktiskt ska bo tillsammans har jag nog inte hunnit fatta riktigt än, men det är redan nu några små saker som skvallrar om att någon kommit för att stanna lite längre än vanligt denna gång. Jag och min lägenhet har fått sällskap.


Mina svarta Pumas har äntligen fått tillbaka sina vita Converse-kamrater. Min tandborste hänger inte längre ensam vid spegeln.
I badrumsskåpet finns plötsligt nya spännande saker såsom raklödder och en trimmer.Min skivsamling bekantar sig med nya guldkorn så som Råttpacket.

Och nu, det bästa av allt. En varm gosing att snusa lite i nacken innan man slumrar. Jag tror och hoppas att samboskapet kommer att vara såhär trevligt hela tiden.

2 kommentarer: