torsdag 17 juni 2010

Mutta in da house

Usch! Vilken hiskeligt ful bild på mig själv i inlägget innan. Måste genast skriva typ 7 inlägg till så att den försvinner från förstasidan.

Nu har vi repat och repat och jag är trött i huvudet. Strax blir det middag på den stekheta takterassen och sen ska vi repa igen till sen kväll.

Vi är inte ensamma på skolan (Teaterhögskolan i Malmö om ni missat att vi är här). Teater Muttation (need I say att de är en feministisk frigrupp?) är här och repar för fullt till deras föreställning Aurora som ska spelas på Inkonst här i Malmö 28 & 29 juni. Tror det kan bli grymt.

Härligt att de är här. Då känns inte skolan så öde och man har fler än fyra pers att prata med allt som allt. Dessutom känns det inte riktigt dom att sommaren kommit igång eftersom så många är kvar på skolan. Skönt. Jag tycker inte om när det känns som att sommaren flyr.

3 kommentarer:

  1. Jag fattar inte riktigt vad ni ska göra..?

    SvaraRadera
  2. ....Sommaren flyr.

    Hmmm....tror du är en ny deppig sommarlåt på spåren här. Lite som en pendang till Jakob Hellmans 'Vintern dör'.

    Sommaren flyr....

    SvaraRadera
  3. Nu fredrik... nu kan du kolla :)

    Weeman: VERKLIGEN! Nu ska jag genast sätta mig och skriva ett genialiskt verk som beskriver alla känslor när sommaren flyr. It's gonna be a smash-hit!

    SvaraRadera