tisdag 8 juni 2010

6-åringar

Jag måste legat på något i natt igen.

Just nu misstänker jag att det var en mjukisråtta som jag hittade på ICA i Vimmerby förra sommaren. Slängd och bortglömd låg den, på golvet nedanför pantautomaten. Eftersom jag tydligen är 6 år gammal fortfarande kunde jag inte låta den där råttan ligga kvar där på golvet, utan tog hem den till mig. Och eftersom jag tydligen är 6 år gammal tror jag nu på fullaste allvar att mjukisråttan blivit svartsjuk på Robert och därför lagt sig under mig i natt så att jag vaknat med denna överjordiska ryggsmärta.

Nu är Rob på väg till jobb och jag läser DN och blir arg. Där står nämligen om en annan 6-årig flicka som fotats av SD och hängts ut som odemokrat på deras hemsida. Läs hela historien HÄR. Det börjar närma sig valet nu och jag hoppas verkligen att ingen av er som läser kommer ligga på soffan och strunta i att rösta? Det har aldrig varit viktigare! Ta ert ansvar innan det är för sent.

2 kommentarer:

  1. Om Morgenen spurgte de hende hvorledes hun havde sovet. "O forskrækkeligt slet!" sagde Prindsessen, "Jeg har næsten ikke lukket mine Øine den hele Nat! Gud veed hvad der har været i Sengen! Jeg har ligget paa noget haardt, saa jeg er ganske bruun og blaa over hele min Krop!
    Det er ganske forskrækkeligt!" Saa kunde de see, at det var en rigtig Prindsesse........

    H C Andersen

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, nu kan allesammen godt se at jeg aer en rigtig prindsesse. Mange tack kaere Hans-Christian.

    SvaraRadera