måndag 22 mars 2010

Vissa åker tåg, andra lever livet


Nu sitter jag på tåget hem, i min älskade tysta avdelning. Har hunnit med en fika med vackra Isabelle på eftermiddagen (tack för att du bjöd en stackars fattiglapp Isa!) och blev sen bjuden på middag av finaste Hanna, Roberts kollektivkamrat. Har även fått pussas lite mer nu när jag fick en dag extra i Malmö. Men nu är det alltså hemfärd och imorgon jobba som vanligt. Tänk om jag var som Becka, min syster, som i detta nu blir bjuden på gratiskonsert i Paris av MIN kompis Thomas som är den mest genomsnälla personen i världen och dessutom den bästa och coolaste trummisen. Han spelar ikväll med franska Phoenix i deras hemstad och bjuder lillasyster och hennes vänner på konsert och efterfest. Avundsjuk...? It doesn't even begin to cover it, kan jag säga.

3 kommentarer:

  1. Ni fina, fina människor. Kram.

    SvaraRadera
  2. Underbart med lite qualitytime, fina fina du! Puss!

    SvaraRadera
  3. TACK för att vi fick gå på Phoenix alldeles gratis! De var hur bra som helst. Och Thomas var hur trevlig som helst! Det visade ju sig att vi har gemensamma vänner i branchen i Umeå. (Musik-)världen är bra liten!
    Hoppas vi ses snart!
    Kram
    //Matilda

    SvaraRadera