torsdag 18 mars 2010

I mina trosor

Igår när jag kom hem från jobbet (efter min stängning jag inte visste om) var min hjärna lite avhängd.

Mensvärk utan ipren och tamponger på jobbet är inte att rekommendera. Att knyckla ihop vassa pappershandukar i underbyxorna är inte heller att rekommendera, men det fick jag alltså göra igår. Jag tror att alla på mitt jobb har varit i klimakteriet för ett antal år sedan, med bara några få undantag och dessa hade redan gått hem för dagen när denna nödlösning fick beprövas.

Trots detta tyckte jag att träning var en bra idé. Dock var min inplanerade Pump-klass på Medis så överbokad att jag fick ta mig till Södra Station en timma senare och dansa lite Afro. Det brukar vara roligt men jag var inte så på. Instruktören var gullig men märklig och gjorde stegen i olika takt hela tiden. Ett tag tänkte jag dra därifrån men hörde plötsligt Tyras stämma eka i bakhuvudet "Nobody likes a quitter!". I vanliga fall skulle jag låtsas att Tyra plötsligt fick en bakelse the size of Brasilien intryckt i käften, men just igår vågade jag inte gå emot hennes ekande fantasistämma i huvudet. Så jag stannade och körde järnet i fyra olika takter....

Efteråt var det rätt skönt ändå. Fick stretcha och basta länge. Väl hemma däckade jag som en elefant i soffan.

Tyvärr har jag ju INGA pengar än. Fick ju ingen lön förra månaden efter en miss av mina chefer. Nu är precis alla pengar helt slut och igår fick jag låna för att kunna äta resten av veckan. Detta gjorde att jag inte heller kunde gå och kolla på herr Ströbaek på Malmen som jag hade tänkt.

Mycket som ska göras "senare" nu p.g.a min pengabrist... Känner mig som en politiker som lovat pengar till kulturen, barnen, gamlingarna och skolan och som sen ändå bara lägger allt på kärnkraft och försvar. Jag är som en Björklund i miniformat... En Adelsohn Liljeroth med mindre ekonomi. En förklädd Tolgfors... Nä, Gud va hemskt! Tänk om jag vaknade och faktiskt upptäckte att jag var försvarsminister. Eller ännu värre... Anders Borg!

Ok, STOPP! Det är inte så. Det kommer aldrig bli så. Det har aldrig varit så. Jag är inte han!

Anders Borg skulle aldrig stoppa hårda pappersservetter i trosorna!

5 kommentarer:

  1. Det är tur att du är om dej och kring dej så du får lite på dej och i dej! B

    SvaraRadera
  2. Och han skulle inte varit så fyndig trots mens och heltid på dagis..!

    SvaraRadera
  3. UNDERBART inlägg!!! =) Skrattar och lider med dig på samma gång

    SvaraRadera
  4. Här har du ditt CV20 mars 2010 kl. 17:23

    Jodå;
    http://www.regeringen.se/sb/d/7418/a/70596

    SvaraRadera
  5. Annika och Oskar: Tack, det värmde i den extremt obehagliga tankekedjan jag hamnade i.

    Här har du ditt cv: Vet inte om jag hittar någonstans i cv:t som visar på att Borg skulle stoppa servetter i trosorna... Eller läste jag inte det finstilta noga?

    SvaraRadera