söndag 23 november 2008

Snö och singstar







Igår var en rolig dag. När jag vaknade på morgonen var det ju en ny värld ute. SNÖ! Skickade snabbt iväg ett sms till några kära om min nya upptäckt och alla verkade lika glada som jag. Katarina kyrkogård täckt i snö är det vackraste som finns. Jobbet på Götis gick bra fast för första gången någonsin var jag INTE hungrig... Vet inte riktigt varför. Stod iaf upp i nio timmar i sträck och sålde våra fina kläder med bara lite fruktsallad o smoothie i magen. Som tur var hade min underbara pappa förbarmat sig över sin fattiglapp till dotter och handlat mat till mig. När jag kom hem stod en olivolja, ett gott bröd, apelsiner, vindruvor, äpplen och bananer på bordet, och i kylen fanns mjölk, yoghurt, en halv halloumi och köttfärs. Jag blev alldeles gråtfärdig. Tänk vad bra det är med föräldrar ibland! Daniel kom lite senare efter att ha repat färdigt med revygänget och så gjorde vi varsin köttfärs (jag ville ha med ingefära, spiskummin och andra smaskiga kryddor) och makaroner.






Senare på kvällen bar det av till underbara Emmelie på ett glöggkalas. Marcus, Lillan, Keba, en till Markus och Kallin kom dit. Åååh, vad det var mysigt med glögg och pepparkakor och ännu mer underbart med snön utanför. Efter ett tag övergick det mysiga glöggandet i Singstar-dueller. Har bara gjort det en gång förut men det är riktigt kul Och svårt! Man måste ju sjunga helt rakt och precis som det "står". Fett kul iaf och det blev några oförglömliga dueller. Bäst var nog Kallin och Daniel och deras version av Darins Money for nothing... Otroligt hård duell...
Tyvärr blev det väldigt sent, så idag har jag sovit till tjugo i två... Får väl skriva imorgon om denna sega dag.





1 kommentar:

  1. ja, det var sannerligen en mysig och rolig kväll i lördags. Snön gör ju sitt för att skapa den dära mysiga stämningen. Idag när jag tittade ut var det som att ha vaknat i Umeå...och det tackar man ju inte nej till. Skridskor i veckan???Puss Emmelie

    SvaraRadera