torsdag 20 november 2008

Action på jobbet samt ett frieri

Idag kom det två jävla skithelvetesidioter och stal en box kläder från mitt jobb på Götgatan. Just nu är jag fortfarande så arg att jag inte orkar redogöra för händelseförloppet (vet inte om mitt extremt polisiära vokabulär beror på att jag pratat med länskriminalen idag eller för att jag kollar på Höök på tv just nu). De var iaf två män och nu är jag nästan glad att de hade försvunnit när jag sprang efter dem på gatan, för hade jag fått syn på dem då hade jag sparkat ned den som hade boxen. Ja, iaf försökt. Jag var så arg så jag kokade då. Har fått lite hybris sen jag började träna igen... Tror att jag kan slå vem som helst... Fick som sagt prata med länskriminalen tillslut men jag tror knappast att det kommer hända nåt. Man blir bara så jävla förbannad av att folk är så dumma.

Annars har min dag varit bra. Tränat, varit på promenad i solen, jobbat och blivit friad till av en tjackpundare (detta var hans egen benämning på sig själv) utanför mitt ICA. Jag berättade sanningsenligt att jag inte tror på giftemålet och det tyckte han var jävligt synd men önskade mig "ett bäst liv" utan honom.

I övrigt har jag undrat lite idag över vissa människors dubbelmoral. Jag har så svårt att förstå människor som dömer andra utan att försöka sätta sig in i deras situation alls. MEN, jag har ännu svårare att förstå, hur vissa kan döma andra jättehårt för en handling och sedan göra i princip samma sak och inte ens reflektera över det. Tröttsamt och irriterande är det.
Som tur är kan jag skaka av mig trötthet och irritation för det mesta och det ska jag göra nu med. Det är inte min förlust. Det är ju faktiskt mest synd om dem som inte har någon självinsikt, den berikar ens liv i förhållande till andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar