måndag 24 november 2008

Ååååhhh, irriterande


Idag var jag uppe otroligt tidigt trots att jag är ledig från jobbet. Idag skulle jag nämligen träffa en regissör från L.A. som jag ska ha hand om i 2 och en halv dag. Jag GICK i det totala snökaoset till Nordic Light Hotel eftersom jag inte har råd med varken busskort eller remsa. Väl där fick jag vänta ett tag på chauffören som skulle skjutsa mig till Arlanda där jag skulle träffa Mr.Hammer. Trots det var jag fortfarande ganska pepp och det kändes spännande. När jag hade väntat ganska länge både inne och utomhus så fick jag beskedet att Hammers flyg från Prag var försenat tre timmar. Alltså skulle jag gå runt på stan ett tag eftersom jag skulle träffa chauffören två timmar senare igen och det var ju ingen vits att gå hem emellan. Jag passade då på att fixa mitt volontärpass till Filmfestivalen så att jag kan se lite gratis film (om jag nu hinner det) innan festivalen är slut. Dock hann jag bara precis till kontoret då de ringde och berättade att Mr. Hammer skulle ta en annan flight och att han inte skulle komma till Sthlm förrän kl.18!!! Jaha, då var det bara att knalla hem efter att passet var fixat. Nu snöade det ännu mer och det tog en timme och en kvart att ta sig hem. Nog för att jag älskar både snö och att gå, men när det blåser och det är ett sånt antiklimax skulle jag hellre sluppit. Nu har min dag blivit upp och nervänd och jag är mer irriterad och nervös än peppad på att den där amerikanen ska komma. Jaja, får väl helt enkelt bita ihop och bara vänta. Ska försöka ta mig till gymmet inom en halvtimme men är fett opepp på det också just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar