onsdag 5 november 2008

En historisk dag. Sannerligen.

Haha, ibland känner ens vänner en för bra. En sådan vän är Anna-Lill Karlberg. I ca tre dagar har jag övervägt att börja blogga och tänkte överraska mina redan bloggande vänner med en egen. Dock hann den alltid så påhittiga Lillan före och skapade den här bloggen åt mig som en födelsedagspresent! Tack! Jag hoppas att det här ska bli en vana och att jag blir en lika flitig bloggare som Lillan och Isa.

Idag är det ju faktiskt en historisk dag då Barrack Obama imorse valdes till USAs nya president! Jag kan bara säga JIIIPPPIE! Känns faktiskt helt otroligt och jag hoppas att detta gör att framtiden för hela världen blir något ljusare och mer human.

Min egen dag har varit något hektisk och ganska dramatisk då jag blivit nästintill dödförklarad av mina kollegor. Jag var helt säker på att jag började kl 14 på VILA i Gallerian idag och gick med gott samvete och Body Pumpade på SATS Fridhemsplan med Lillan. Det var fett jobbigt men roligt och skönt också. Sen satte jag mig på cykeln igen och for till jobbet. När jag kom dit 10 min innan jag började nästan skrek min nya kollega Sofia när hon fick se mig... Martina blev än mer ställd när hon fick se mig och började nästan gråta... Jag blev ju såklart jätteförvånad men det visade sig att jag började klockan 12 och att de såklart försökt få tag på mig i nära två timmar... Dock funkar ju inte mobilen nere i SATS källaren och eftersom ingen hade hört något frånmig hade Martina och Jonia ringt runt till nästan alla min kompisar och tillslut nästan alla sjukhus också!!! Jag fick ju skämmas halvt ihjäl och kan bara säga FÖRLÅT!!! Det ska inte hända igen!!! Väldigt fint att veta att man har vänner som bryr sig väldigt mycket om en (även om ni verkar tvivla på mina cykelkunskaper något extremt).

Nåväl, påjobbet var det fruktansvärt lugnt ända till sista timmen då alla kvinnor i Stockholm plötsligt trängdes i butikenoch ville ha hjälp. Skönt att vi fick upp siffrorna lite men oj vad hektiskt det var ett tag. Efter jobbet skyndade jag vidare till ett möte med Stockholm Filmfestival där jag ska jobba som gästvärd. Vet ännu inte vilken regissör jag ska ha hand om men det ska bli väldigt spännande! Berättar mer om detta senare.

Nu har jag stekt raggmunk med lingonsylt och ätit bacon (som jag nästan aldrig gör) för att få lite protein efter pumpandet. Ska väl börja plugga lite scenskoletexter också... snaart...

Vill bara tacka dig igen, Lillan, för att du är så underbar på alla sätt! Tänka sig att du fått med mig på Body Pump OCH fått mig att börja blogga på en och samma (denna historiska) dag. Du är en pärla och jag älskar dig!

1 kommentar:

  1. Idén kom faktiskt från ditt långa inlägg på min blogg häromdagen, det va så långt så jag tänkte att fasen Jossan borde ha en egen!

    Sen att du bloggat lite på myspace också... men vem läser myspace nu för tiden???

    Välkommen till bloggvärlden, den är rolig men beroendeframkallande...
    Puss!

    SvaraRadera