torsdag 13 november 2008

Ensammen igen

Idag har jag varit uppe vääldigt tidigt eftersom mina två nattliga gäster skulle upp båda två. Daniel skulle upp och jobba i Kungsängen och Malin,min ex-sambo från Vimmerby, sökte scenskolan här i Sthlm. Håller verkligen tummen för henne! Tydligen gick det bra och kändes roligt (pratade med henne alldeles nyss). Bra tecken iaf! Var så himlans kul att träffa Malin. Har verkligen saknat henne! Trist att hon åker redan idag, men innan hon drar ska hon, jag, Maria L o Malin Tengvard fika lite. Hannah provjobbar idag så hon möter upp senare ikväll då Sarah har kommit. Mycket besök alltså. Hur kul som helst. Kommer kännas tomt nu när Daniel far, men han kommer ju snart tillbaka.

Tyvärr somnade jag igen efter att de gått, men tog mig upp innan tio iaf. Kl 12 ska jag Body Pumpa här på söder. Ska nog ringa Lillan och kolla om hon känner sig friskare från förkylningen hon hade igår. Då kan vi ju peppa varandra (eller hon mig iaf). Ska kanske hinna repa monologer innan dess. Igår var min teaterlärare från gymnasiet, Anna Johansson, här och bara kollade när jag gjorde mina texter. Kändes jätteskönt och peppande. Nu ska jag bara försöka hålla den peppen.

Idag är det typ fjärde eller femte dagen med skitväder! Jag blir verkligen påverkad negativt av det. Känns så himla trist att gå upp. När solen skiner glömmerjag ibland att jag är fattig som en kyrkråtta och inte egentligen kan betala mina kommande hyror. Hmm, det kanske inte är så bra ändå... Slutar väl isf med att jag blir vräkt!

Nu ska jag ladda med lite hembakt rågbröd som jag kan rosta i min nya brödrost jag fått i födelsedagspresent. Yummie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar