tisdag 25 november 2008

En mycket trevlig amerikan

Idag har jag umgåtts från tidig morgon till nu kl 18.00 med Lance Hammer som regisserat filmen Ballast som premiärvisas på Stockholm Filmfestival ikväll. Han är sjukt trevlig och smart. Det känns som om jag har fått mer utav honom än han har fått av mig det här dygnet i underbart snöiga Sthlm. Ska träffa honom igen på biografen Saga kl 23 då han ska svara på frågor om filmen. Ganska tröttsamt tydligen eftersom han turnerat i Europa med filmen i ett år och får svara på samma frågor nästan dagligen. Känns trist att han inte var här längre eftersom hans plan kom fram 4½ timme senare än det skulle igår... Egentligen 12½ timme senare eftersom han skulle kommit kl 10.00 igår...

Förutom att planet var försenat blev ju även Handelsbanken som ligger i samma byggnad som festivalcentret bombhotat och hela vasagatan spärrades av. Detta ledde till att jag åkte ut till Arlanda själv med Arlanda Express och väntade i 3 timmar. I en timme stod jag på samma ställe och höll upp en skylt med Mr. Hammers namn. En lektion i uthållighet som jag väl kan behöva.

Tur att han är så trevlig att det känns värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar