lördag 6 februari 2010

Helgen, var är du?

Ja, herre min je. Trodde detta skulle bli min första lediga helg på en månad, men nej.

Jag är sjuk och snorar konstant och låter litegrann som en blandning avJanis Joplin och Leif G.W. Persson. Trots detta är jag väldans glad och peppad efter ännu en dag av mod. Nu har jag klarat en utgallring och hoppas att kropp och röst orkar med ännu en sådan imorgon.

Nyss åkte min käraste vän och kärlek hem till Malmö igen och plötsligt fick alla färger en liten gråaktigare nyans. Färre människor ler på gatan och lugnet och tryggheten känns inte lika närvarande. Snart är det dock sommar och kanske, kanske får vi då somna och vakna med varandra varje dag. Och kanske, kanske får vi göra det i Småland, men då måste Rob få ett jobb. Efter mina månader på dagis kanske jag kan hitta inspiration till en ny barnbok i samma anda som Liten mus letar ett hus (okej, nu lät den plötsligt jättekonstig, men den finns faktiskt PÅ RIKTIGT): Lille Rob letar ett jobb!

Well, well, det där återstår att se och om lite drygt en vecka måste vi bestämma.

Nu ska jag på schlagerpartaj, eller egentligen är det ju ett revyavslutningspartaj, men om jag får bestämma kommer det bli lite schlager också. Ingen alkohol och tidigt i säng dock för att orka morgondagen.

Häpp!

4 kommentarer:

  1. Heej Josefin. (:
    Ska du jobba på alv iår? Isånnafall som vad?
    Saknar dig inormt mycket. Måste ses snart.
    Kram från din lilla Ronja.

    SvaraRadera
  2. Hej,,, finaste jossan !!
    Hoppas du har det bra !!
    saknar dig, !
    många kramar din isabella,! <3

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag hoppas att du jobbar på alv i sommar!
    Du gör ett jättebra jobb där!

    SvaraRadera
  4. Är det månne Julia du söker..? Kram och krya!

    SvaraRadera