onsdag 17 februari 2010

Halva veckan - check!

Body Pump idag igen. Nu ska jag banne mig tillbaka i gamet igen. Inspirerad av Kalla och Ferry, fast mest av att jag själv ska besegra alperna om mindre än två veckor, valde jag att satsa hårdare än förra passet som blev någon slags mjukstart. Nu var det färdigdaltat. Mina ben verkade tro att jag ville mörda dem och gjorde allt för att komma undan: darrade, blev stumma (av skräck) och flera gånger höll de på att övertala mig om att skona dem, men icke! Fett stolt.

Väl hemma blev jag så danssugen att jag var tvungen att skaka lite booty framför spegeln. Åhhh, v ad jag saknar att dansa på riktigt. Hur många år sedan var det egentligen? Jag kommer inte ens ihåg... Men lite hederlig vardagsrumsdans kan man ju alltid få till. Vad grannarna skulle säga om de såg mig freaka loss till Sexy M.F och Cream kan jag bara gissa mig till, men jag skäms inte! Eftersom jag både är kvinna och under 65 kommer jag aldrig att bli en självgod gubbe som tycker att han fortfarande "har det" medan han trampar runt i underkläderna till en groovy tune.

Nu smakar det alldeles ypperligt med fullkornspasta och underbar tomatsås. Prince är utbytt mot Mozart och några av hans klarinett-adagion. Men alldeles strax börjar mitt favvoprogram. Nu har vi klarat oss igenom halva veckan hörni! Bra jobbat!

Och ett alldeles extra grattis till den underbara fröken Alexandra Baker som blir ett år äldre i dag. Hoppas du har en härlig dag där borta in lovely England.

1 kommentar:

  1. Hej finaste... Tänk att jag blev omnämnd här i din blogg! Fabulous!!! Tusen kramar och pussar

    SvaraRadera